22 Eylül 2010 Çarşamba

Lichens (Gecenin albümü)

     Ekim ayı doğumlu bir sonbahar çocuğu olarak şunu söyleyebilirim ki; sonbahar geldi, artık insanlardaki sahte yaz mevsiminin getirdiği neşe olmayacak. Sokağa çıktığım zaman fazla insan görmeyeceğim bundan sonra. Rüzgarın sesini rahatça dinleyebileceğim artık.Melankolik yapım beni esir acalak. Daha fazla içki içmek isteyeceğim. Hava erkenden kararacak ve içki içmek için bahaneler uyduracağım. Daha çok  yalnız kalmak ve düşünmek isteyeceğim. Yeni fikirler oluşturacağım kafamda. Daha sağlıklı düşünebileceğim belki de. Deniz, kum, sahil, güneş, güzel kızlar ,güzel erkekler, tatil köyleri, sahil kasabaları, tatil reklamları, kalabalık caddeler ve sokaklar şu andan itibaren olmayacak. 

    Biraz zıravadan sonra gelelim bu geceki grubumuza... Saat 04:20 ve bu saate ve bu sessizliğe o kadar iyi geldi ki Lichens anlatamam. Grubu drone, psychedelic, ambient, experimental türleriyle etiketleyebiliriz. Son derece kendine has ve özel bir müziği var Lichens'in... Çoğu dinleyici drone ve bu tarz müziklerin kalitesini ya anlayamadı ya da henüz bu noktaya erişemediler. Son zamanlarda iyice artan gruplar sayesinde, bu müzik türü yakında daha da bilinecek ve popülerleşecektir sanırım. Daha çok bu tarz müziklerde ben şunu hissediyorum ve farkına varıyorum. Dinleyen kişinin ruhunun ne derece derin ve yoğun hisler barındırdığı, nasıl deneyimler yaşadığı önemli galiba. Derinlik çok önemli anlayacağınız. Olaylara daha derin yaklaşabilen, biraz görmüş geçirmiş insanların dinleyebileceği bir tür olarak görüyorum ben yeraltı müzik kültürünün bu dalını. Düşündükçe düşündüren  derin bir oluşum sözkonusu bence. 

   Neyse, ben en iyisi örnek parça ve ilgili linklerle bu sözde yazıyı sonlandırayım. İyi dinlemeler. 

   

Vevor Of Agassou by Lichens  
Download now or listen on posterous
01 - Vevor Of Agassou.mp3 (11603 KB)

Posted via email from urufixx's posterous





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails