26 Eylül 2010 Pazar

Scorn – Exodus (Kafası karışık paylaşımlar)





Napalm Death davulcusu Mick Harris'in önemli projelerinden biri olan Scorn; lastfm'de dub, industrial, ambient, dark ambient gibi türlerle etiketlenmiş. Bu parça ve bu albüm(Evanescence) ise, biraz daha farklı... Ben Scorn'ın son dönem albümlerini dinleyerek başladığım için bu albüm bana biraz değişik geldi. Özellikle de bu paylaşmak istediğim parça Exodus. Scorn'in son iki albümü oldukça karanlık bir atmosferde ilerleyen, yoğun ve güçlü dub ritimlerden oluşan kendi tarzında başarıyı yakalamış deneysel çalışmalar. Oldukça sert,kendinden emin, değişik ve karanlık bir müzik doğrusu. Ama, bu albümü ve bu parçayı dinleyince biraz şaşırdım itiraf etmek gerekirse. Temiz bir vokal, doğu-etnik-oryantal müzik üzerine oturtulmuş ritimler, her şey yerinde ve oldukça güzel. 1994 yılında black ve death metal ağırlıklı olarak çalışan Earache records'tan çıkmış bu güzel albüm. Godflesh'in albümleri de biliyorsunuz aynı firmadan çıkıyordu. Ayrıca Cult Of Luna ve Mortiis'i de eklemek isterim. Aslında Carcass'tan tutun bir çok grup ilk albümlerini İngiliz plak şirketi Earache'den çıkarmıştı. Öyle ya da böyle; bu parça çok güzel ve hipnotik etkiden kurtulamayacağınızı belirtmek isterim...

Sabahın 7'sinde litrelerce alkolden sonra ancak bu kadar oluyor :)))) İdare edin artık. Zaten burada öenmli olan şarkı ya da albüm seçimleri değil mi? ;)

NOT: Bugün bu parçayı yaklaşık 24 kez dinledim ve halen dinliyorum. Henüz sıkılmadım :)




http://www.earache.com/catalog/mosh113.html

http://www.discogs.com/Scorn-Evanescence/release/51746

http://www.amazon.com/Evanescence-Scorn/dp/B000005841

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails