20 Ağustos 2009 Perşembe

Khanate







Son zamanlardaki geleneğimizi bozmayaraktan bir başka sorunlu müzik grubundan çok kısaca bahsetmenin bir zararı olmayacağını düşünüyorum..

KHANATE..Herkesin kolay kolay dinleyebileceği bir grup değil.En baştan bunu söylemekte fayda var sanırım..Tarz olarak ise,drone,doom,doom drone,extreme doom,sludge.. gibi türlere sokabiliriz..Drone ve doom türlerini daha bir yakıştırıyorum ben sanki.Dinlememiş dostlarımız varsa,dinleyip karar versinler.Dinleyenler ya da türe aşina olan dostlarımız içinse,oldukça önemli bir grup olduğunu düşünüyorum KHANATE'in..

Acının göreceli bir kavram olduğunu düşünüyorum.Son zamanlarda ortada hiç bir sorun olmamasına rağmen oldukça canım sıkkın ve sinirlerim bozuk.Doğru düzgün konuşamıyorum,yazamıyorum,okuyamıyorum.Konuşmak,dinlemek hiç bir şey yapmak istemiyorum.Sıcak yaz havasının da etkisi şüphesiz tabii..Ama bu mutsuzluk anında KHANATE dinlerken biraz bahsetmek istedim sizlere..

KHANATE çiçeklerden böceklerden bahseden bir grup değil tabii..Yalnızlık,acı,nefret,ümitsizlik ve ölümü dinlediğinz bu müzikte sabrınız varsa resmen hissediyorsunuz..

En son Things Viral(2003)sonrasında Capture and Release(2005) E.P. leri çıkmıştı.Bir de arada konser kayıtları olmuştu bir kaç tane..Yaklaşık 6 yıldır suskundu grup.Stephen O' Malley zaten çok dolu bir müzik insanı..Bir sürü sıradışı müzik projesi bulunmakta.Çoğu da aktif olarak devam ediyor..Daha fazla bilgi için:

http://en.wikipedia.org/wiki/Stephen_O'Malley
http://www.ideologic.org/
Bu sitelerden üstadın diğer çalışmalarına da göz atabilirsiniz..

Diğer grup elemanlarının da boş durduklarını sanmıyorum.Onların da bir sürü yan projelerinin olduğundan eminim..

Biraz daha müziklerine gelirsek;gerçekten zor bir müzikleri var.Bu tarza ilk başladığım zamanlar oldukça değişik gelmişti..Dinlemek ilk başlarda sabır gerektiren bir durumdu.Alıştıkça parça uzunlukları hiç rahatsız etmiyor.Hatta daha da uzasın,hiç bitmesin diyebiliyorsunuz..Doom-drone tarzı derin bir müzik.Ruh hali pek de normal olan insanlar için uygun olmayabilir..KHANATE gibi gerçekten sorunlu grupları dinlemek bana oldukça zevk veriyor..2009 albümlerini şu an dinliyorum o yüzden kısaca bahsetmek bir kaç video ekleyip paylaşmak istedim.Bloga öyle çok bakan eden yok ama olsun..Biz de,biz bize laflamışız oluruz..Bu daha da güzel..Eğer saçma yazılarımı okuyan bazı dostlarım olursa yorum yaparlarsa oldukça sevineceğim..
Bazen uzun bir sessizlik,içten bağırış,çığlık,haykırışlar.Zaman zaman hüzünlendiren ufak bir melodi,bazen nefretin ta kendisi..Acı,yalnızlık,umutsuz,uğultu ve gürültülerle dolu derin bir müzik tekrar tekrar söylemekte zarar görmüyorum..Gerçekten hissederek ve hissettirerek yapılmış bir müzik..İlk dinlediğinizde beğenmeseniz bile,zorlamaya çalışıp işi zamana bırakın.
İlk video things viral albümünden DEAD..oldukça etkileyici bir parça..Vokale dikkat edelim..(Vokal Alan Dubin'in vokali her parçada muazzam zaten)



Bu videodaysa;sadece albüm kapak resmi bulunuyor.Yani görüntü beklemeyin..Albümün ikinci parçası muazzam IN THAT CORNER Albüm adı:Clean Hands Go Foul



KHANATE - TOO CLOSE ENOUGH TO TOUCH dailymotion video



Grup elemanları:
Alan Dubin - Vocals
Stephen O' Malley - Guitar
James Plotkin - Bass
Tim Wyskida - Drums

Fanlar tarafından oluşturulan myspace sayfaları:

http://www.myspace.com/118168889

http://www.myspace.com/khanatefans

http://www.metal-archives.com/band.php?id=2258

Hiç dinlememiş olanlar için KHANATE'i belki sevdirim diye düşündüm.Umarım seven,beğenen birileri çıkar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails