19 Ağustos 2009 Çarşamba

Cd satın alanlar enayi mi??

Bu konu hakkında daha önce de bahsetmiştim sanırım..Gelelim gecenin üçünde neden bu konudan bahsettiğime,efendim tam gece saat 3'e on kala twitterdan bizibozmaz sitesinin bir yazısı geldi.Neymiş diye bir okuyayım dedim tabii..

Önce yazının adresini vererek sizlerle paylaşmak istiyorum.

http://www.bizibozmaz.com/2009/08/19/cd-hayrina-alinir/

Kimisi bu yazıyı destekler,kimisi de benim gibi desteklemez..Yazıyı yazan arkadaşımızın bir kaç cümlesini aynen alıp burada sizinle paylaşmak istiyorum..

'' Kendi adıma konuşuyorum; albüm kabının içinden ev, araba ya da sanatçının ”bizzat ta kendisi” çıkmadığı sürece bir müzik mağazasına gidip cd alma dönemi benim için kapanmış gibi görünüyor.
Tıkla-çalsın teknolojisi müziği bu kadar ”ulaşabilir” hale getirmişken, evden çık, dükkana git, istediğin albümü bul, kasaya git, parayı ver döngüsünden her geçen gün biraz daha uzaklaşıyorum.''

Devamında da okuduğunuz üzere,cd alma zahmetine katlanabilirlermiş kendileri..Çünkü bir aids yardım derneğine bağışlanacakmış cd.den kazanılan para..Aids derneklerine desteğimiz sonsuz tabiiki..Ama cd.almanın bir işkence olduğunu bir popüler kültür blogunda yazan bir insan nasıl bunu rahatlıkla dile getirebilir??Cd.ye para vermek ayıp karşılanır oldu artık..Kitapları internette e-book olarak ya da sokaktaki tezgahtan korsanını alalım..Filmleri ya internetten indirelim,ya da yine korsan dvd tezgahından alalım..Müzik albümlerini internetten bedava indirelim..Vesaire vesaire..
Tamam ben de indirmeyelim demiyorum.Katılmadığım tek konu şudur:beğendiğim albümlerin cd.lerini kesinlikle satın almalıyız..Cd bir insanın evine,odasına bir renk katar,dolu gösterir,güzellik katar diye düşünüyorum.Yanılıyor muyum??Ne olursa olsun,gerçekten biraz emeğe saygı gösterelim...Ya da bu haltları yesek bile,bağıra çağıra rahat bir şekilde dile getirmeyelim..Bakıyorum bazen ünlü sanatçılar da ben korsan film satın alıyorum.Müzikleri internetten indiriyorum gibi cümleler sarfediyorlar..Bari siz yapmayın dostum..Bari siz yapmayın lütfen!!

Derdimi anlatabilmişimdir umarım.Ben de kış aylarına doğru para biriktirmeye başladım.Amazon.com dan ciddi bir cd sipariş olayına girmeyi düşünüyorum.Bir problem çıkmazsa listem hazır.Alacaklarım az çok belli.Eklemeler olabilir onu bilemem..Zaten bir ay öncesinde bir cd. siparişi verdim;fakat henüz elime ulaşmadı.Hala bekliyorum eli kulağındadır..
Neyse herkese bol müzik dolu,keyif dolu günler geceler dilerim..İnternetten mp3 indirmeye reklam amaçlı evet.Ama cd satın almaya da evet.Lütfen sevdiğiniz albümlerin,filmlerin arşivlik olacağını düşündüğünüz her ürünün normal yollardan da edinmeye çalışın..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails