27 Mayıs 2011 Cuma

John Badger & The Moustache Riders of Doom - The Trilogy of Faith




Karar vermek ve yalnız olmak; bir insanın düşebileceği en zor durumlardan biridir... Yalnızlık, günümüz insanın en büyük dertlerinden biri olarak, karar verme aşamasında insanın yanında kimsenin olmayışı, kişiyi yanlış ve hatalı davranışlara sürükleyebiliyor.

Eskiden ben de; gecenin bir vakti yeni tanıdığım, tanıştığım ya da eskiden tanıdığım insanları rahatsız eder, telefonla arardım... Çünkü, kendimi çok yalnız hissediyordum...

Çok gençtim, danışacak, derdimi anlatacak ve de anlayacak kimsem yoktu. Türlü saçmalıklarda bulunur, çeşitli hatalar yapardım; yaşım ilerledikçe kendimi insanlardan geri çektim, bu iyi veya doğru muydu, bilemiyorum. Kişinin kendi tercihi herhalde...

Son yıllarda bir karar alacağım zaman kimseye danışma ihtiyacı hissetmiyorum; etrafımda da kimse kalmadı zaten... En azından kendi açımdan doğruların ve yanlışların ne olduğunu bildiğimi sanıyorum.


Bildiğim şeylerden biri de; müzik, okuduğunuz gazete ve kitaplar, çevrenizdeki insanlar, aileniz vs. bunlar insanı çok etkiliyor... İnsanın kendi doğrularını bilmesi ve yaratması gerektiğini düşünüyorum; kopya ve klasik düşünce zihniyetinden kopamazsa kişi, akıllı kararlar veremiyor, doğru atılımları gerçekleştiremiyor kanımca. Yeni neslin en büyük sorunu da bu olacak sanırım,çünkü aileler, çocukları her ne yaparsan yapsın; bu hata bile olsa, destekliyor.

Her ne olursa olsun, kendi düşüncelerinizi, doğrularınızı ve yanlışarınızı bilin; kimseye ihtiyacanız olmadan da yaşayabilirsiniz, yalnızlık bir problem değil. Sizi anlayamayan insanlar varsa, etrafınızda istediğiniz düşünce yapısında kişiler yoksa bu sizin sorununuz değil... Dostluk güzel şeydir; ama yalnızlık ise bambaşka bir erdemdir, bunu unutmayın...



Ben gene şarap içerek gittikçe saçmalamaya başladım yine... Gelelim bu gece bahsetmeye çalışacağım gruba...

John Badger & The Moustache Riders of Doom, drone, dark ambient, noise, experimental ve dark jazz müziği bir güzel harmanlayıvermiş deyim yerindeyse... Üç parçadan oluşan albüm; düşünürken, bir şeyler okurken veya içerken dinlemesi keyifli albümlerden biri. Yine belirli ve sayılı dinleyici kitlesine hitap eden albüm, lastfm'de şimdilik sadece 9 dinleyiciye sahip. Gürültüyü ve ambiyansı ortak noktada birleştiren, düşündürücü etkiye sahip, ilginç bir çalışma. Kendinizi bir film kahramanı olarak hissetmemeniz elde değil, başroldesiniz ve acı dolu bir film bu. Bir şatoda olduğunuzu düşleyin; düşünce keşmekeşinde nerede ve nasıl yer alacağınızı bilmediğiniz bir ortamda hayal edin kendinizi... Sorular, sorunlar, cevaplar, farklı yorumlar... Çıkmak istiyorsunuz ama; çıkamıyorsunuz, çünkü bu şato, sizin iç dünyanız aslında...

Albümde yer alan tüm parçalar bandcamp üzerinden ücretsiz olarak edinilebiliyor. Herkese iyi dinlemeler...


NOT: Favori parçam,albümdeki son çalışma olan Tystnaden, mutlaka dinleyin!

http://johnbadger.bandcamp.com/album/the-trilogy-of-faith

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails