9 Eylül 2009 Çarşamba

CELAN ve Halo albümü hakkında..






Daha önce gruptan kısaca bahsetmiştim..O zamanlar yeni dinlemiştim grubu ve albümü;yani pek yazacak bir şeyim olmamıştı.Şimdi ise,aradan bir kaç ay geçti sanırım ve ben albümün bütün parçalarını çok iyi biliyorum.Bu sefer ki yazı daha doyurucu olacaktır diye düşünüyorum..Zira albüm hala yeni sayılır tekrar bahsetmekte zarar görmedim..

Einsturzende Neubauten, Redux Orchestra gruplarından tanınan Ari Benjamin Meyers,Chris Spencer(Unsane)Berlin'de turne esnasında karşılaşıp farklı türleri karıştırıp,aynı potada eriterek ortaya kaliteli ve değişik bir müzik sunmak amacıyla kurulmuş..Daha sonra Phil Roeder,Franz Xavier flu.ID grubundan,Oxbow'dan ise Niko Wenner ile grup tam kadrosunu oluşturup 2009 yılında albümü kaydetmiş.Çok da iyi etmiş:)

Gerçekten de,industrial,avant-garde,experimental,noise,hard-core gibi farklı müzik tarzlarıyla yıllarca uğraşmış usta ismin biraraya gelince yaptıkları bu sentez müzik dinlenmeye değer..

Chris Spencer(Unsane)zaten noise rock,post-hard-core,noise-core camiasında oldukça bilinen bir isim..Oxbow desek;yine kendi tarzında oldukça beğenilen,yıllardır saygı duyulan eski bir topluluk..Onlar da noise rock,experimental jazz,avant-garde türler olarak biliniyor...flu.ID ise,post-hardcore icra eden bir grup.Einsturzende Neubauten herhangi tarza sokmak istesek adını bile koyamıyoruz neredeyse:)

Tabii ki de,bu albüme oldukça yansımış.Bir parça neredeyse ağır ilerleyen bir piyano,gitar ve bass gitardan oluşuyor.Başka bir parça,noise-hard-core gruplarını azımsatmayacak kadar güçlü ve sert..Bir tanesi yoğun duygular içeren,insanın içini titreten güzellikte yarı ballad yarı öfke dolu bir çalışma...vs. vs....Kimi hızlı,kimi yavaş parça albümde mevcut.Klavyenin müthiş etkisiyle örtülmüş,sert ve ruhlu bir müzik.Ruhu olmayan hiç bir şeyi dinlemem.İçtenlik bu konuda çok önemlidir.Prodüktör ve plak şirketinin her şeye karıştığı zorlama albüm yaptırılan gruplardan biri değil bahsettiğimiz topluluk..Celan kendisi için müzik yapan,konserler veren içi dolu,hissiyatı bir yüksek grup..Benim için bu böyle.Belki bana öyle gelmiştir:)
Albüm gerçekten çok sesli ve üzerinde düşünülerek hazırlanmış.Müzik ayrımı yapmayan kaliteli müzik dinleyicilerinin arşivinde olması gereken mükemmel bir çalışma..

Son not olarak da,albümde klavye ve piyano kullanımı mükemmel bir uyum içerisinde..Noise rock müziğe o kadar yakışmış ki??Normalde daha önce denenmemişi deneyen grup çok başarılı bir albüm çıkarmış...Ben aylarıdr dinliyorum ve hiç sıkılmadım..
Grup albümünü southern records etiketiyle çıkarmış..Satın almak isteyenler southern records sitesine girerek satın alabilirler..

http://www.southern.com/southern/

http://www.lastfm.com.tr/music/Celan

http://www.myspace.com/celanband

Yukarıdaki adreslere girerek daha fazla bilgi alıp,dinleyebilirsiniz..


Sinking - Celan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails