3 Eylül 2009 Perşembe

FURSAXA










Drone,psychedelic folk müzikler son bir kaç ay içinde favori türlerimden biri oldu diyebilirim..Bu müzik türü büyük kitlelere hitap eden bir müzik türü değil sonuçta.Belirli ve kalıplaşmış bir dinleyici kitlesi bulunmakta..Indie diyebileceğimiz çok da satış amaçlı müzikler değil anlayabileceğiniz..Bazen tek bir kişiden oluşan bahsetmekte olduğum Fursaxa örneğinde olduğu gibi;müthiş bir enstrüman kabiliyeti gerektirmeyen ama işin içine ruhunu ve gerçek duygularını döken bir müzik...

Fursaxa da gerçekten çok etkileyici karanlık bir müziğe sahip...Kadını sesinden tutun,müziğindeki derinlik,kullandığı efektler,gürültüler,sesler bütün parçalara cuk oturmuş sanki...Kesinlikle içten gelen duygularını bu tarz bir müzikle kendini ifade etmek istemiş...Bu tarz da dinlediğim çok grup var,her zamanki kaçış mazaretim olan keyfim yoka getireceğim gene kusura bakmayın..



Fursaxa'nın bir çok albümü bulunmakta.Bazılarını bulmak oldukça zor.Hele orjinal daha da zor..Bu tür gruplar belirli sayıda çıkarıyor bazı albümlerini...Zaten orjinal cd satışları malumunuz..Bu tür müzisyenler de bazı albümlerimi meraklı dinleyiciler için bazen 500,zaman zaman 1000 adet basıyorlar..Kendilerince haklılar tabii ki..

Çok kısa da müziğinden bahsedeyim...Psychedelic havası hakim olan Fursaxa' da drone tarzı bir etkileşim de hissettim ben biraz..Parçaları hepsi biribirinden güzel ve etkileyici..Kendi tarzında bence oldukça öne çıkan bir isim olduğunu düşünüyorum..

Fursaxa Live 7/20/07 from Mark Schoneveld on Vimeo.



Dinledikten sonra sizler daha iyi karar verirsiniz..Myspace adresini aşağıya yazıyorum..Son zamanlarda değişik bir müzik dinlemek istiyorsanız bence denemenizde hiç bir sakınca yok..Ben çok sevdim elimden geldiğince tüm albümlerini bulmaya çalışacağım..Psychedelic folk tarzına alışık olmayanlar için garip bir müzik gelebilir baştan söyleyeyim de..Ondan sonra bu adam ne kadar rezil müziklerden bahsediyor falan demesin kimse:)))

http://www.fursaxa.net/

http://www.myspace.com/tarafursaxa

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails