5 Aralık 2010 Pazar

Altaar - Dødsønske

     Myspace'de 1050 arkadaşı, lastfm'de şimdilik 45 dinleyicisi olan bir grup paylaşmak istiyorum. Doom, drone doom, drone, dark ambient, psychedelic black metal, psychedelic, drone metal, black metal gibi türlerle etiketleyebileceğimiz grubun adı Altaar...

   Dodsonke adlı EPleri toplam beş parçadan ve 30 dakikadan oluşuyor. Norveç'li grup az bilinmesine karşın, mükemmel bir ruhla müziklerini bizlerle paylaşmışlar. Zoraki hiç bir şey sezinlemediğim grubu yukarıda belirttiğim türlerin dinleyicileri rahatlıkla dinleyebilirler...

    Post rock ve post metal yavaş yavaş popüler müzikler olma yolunda hızla ilerliyorlar. Müziğin biraz daha bu karanlık tarafı olan doom, drone, psychedelic ve experimental yönü şimdilik çok da bilinmiyor. Çünkü; dinlemek biraz daha zor, zaman zaman atonal bir müzik haline de bürünebilen bu sıradışı müzik türlerinde, dinleyicinin sabırlı ve farklı bir düşünce yapısında olması gerekebilir. Bu duruma alışmak için de biraz zamana ihtiyaç vardır. Atonal derken; burada tonu ya da sesi vs. olmayan bir müzikten bahsettim. Zaman zaman dinlemesi oldukça noise ya da deneysel drone çalışmalarda karşımıza çıkabiliyor bu türde çalışmalar. Müzik eğitimi almış bir dostumdan bu konuda bilgi alıp, bu konu hakkında daha açıklayıcı bir şey yazmaya çalışacağım yakında... Fazla bilgi sahibi olmadan burada ahkam kesmek istemiyorum :) 

   Biz, işin müzik ya da bilmem ne kısmını boşverip asıl bizi(beni) daha çok ilgilendiren kısmı; yani hissettirdiği duygulara, ruha yönelelim... 

 Ucuz şarap, ucuz viski, bira ve bol sigara eşliğinde geçen bir gecenin bitiminde bunları paylaşmaya çalışıyorum sizlerle. Bu grubu anlatmaya çalışırken; zamanında oldukça acılar çekmiş, bunları tecrübeye dönüştürebilmiş, ağırbaşlı, gecenin sessizliğinde soğukkanlılığını bozmayan bir baykuş beliriverdi aklımda. Nedense baykuşun acıları gibi saçma bir fikir oluştu kafamda... 

   Karanlığın, sessizliğin, derinden gelen aklı başında bir isyanın, farkındalığın, acının, derinliğin hissedildiği bir gruptan ve müziğinden kısaca bahsetmeye çalıştım. İlgili linkler, resimler, ve diğer paylaşımlar burada olacak. İyi dinlemeler...

Burada amacım; sadece paylaşmak, kritik ya da değerlendirme yapmıyorum. Dinlediğim ve sevdiğim grupları paylaşmaya özen gösteriyorum o kadar...

Dødsønske by Altaar  
Download now or listen on posterous
01 Dødsønske.mp3 (15938 KB)

Posted via email from urufixx's posterous

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails