1 Kasım 2010 Pazartesi

Köklere Dönüş: ELECTRIC WIZARD - BLACK MASSES







O zamanlar stoner veya doom tarzını bilmiyordum; 1995 yılıydı, babam arabada Black Sabbath'in Forbidden albümünü dinlerdi. O albümü o kadar çok dinlemiştim ki; neredeyse ezbere biliyordum. Geçenlerde limewire isimli dosya paylaşım sitesinin kapanmasına tek bir açıdan sevindim. Son yıllarda nasıl kullanıldığını bilmediğim halde insanların tek parçalar üzerine yoğunlaştığını duymuştum. Ne kadar doğru bilmiyorum; ben ve benden önceki plak ve kaset camiası bilir, albüm şöyle bir kaç kez dinlenir, beğenilir ya da beğenilmez bu zevk meselesi. Tek parçayla ne grubu tanıyabiliriz ne de yaptığı gerçek müziğin farkına varabiliriz...

Benim ağır ve sağlam rock müzikle tanışmam 95 yılında Black Sabbath Forbidden ile oldu. Metallica, Megadeth, Iron Maiden gibi grupları 12 yaşımda çok da iyi bilmezken Black Sabbath'la bu işe başlamam çok iyi oldu. Vokalde Tony Martin de olsa oldukça kaliteli albümlere imza atıklarını düşünüyorum.

İlerleyen yıllarda Ozzy ile çıkardıkları albümler, Ozzy'nin solo kariyeri, değişik ve sert metal türleri arasında gidip geldim tabii. Halen de kaliteli olmak şartıyla sert ve dinlenmesi zor metal gruplarını zevkle dinlerim.


Electric Wizard, 1993 yılında müzik kariyerine başlamış doom metal grubu. Sabbath köklerinden gelen geleneksel stoner, doom tarzı müzikleri var. Black Sabbath ve Blue Cheer'in başlattığı tartışmaları devam ederken, Electric Wizard günümüze uygun okült rock, stoner, doom, slduge, doom metal, traditional heavy - doom tarzında, başından beri taviz vermeyen başarılı bir grup. Son yıllarda güzel gitaristi Liz Buckingham ile de dikkatleri çeken grubun tabii ki asıl amacı görsellik ya da imaj değil. 80'ler stoner, doom, heavy metal imajını kullanıyorlar. Kot ceket, deri mont, köklü doom gruplarının t-shirtleri, haç, takılar vs...

Albüme gelecek olursak; albüm sekiz parçadan oluşup yaklaşık bir saat uzunluğunda... Saint Vitus, Pentagram, Black Sabbath geleneğinden kopmayan safkan bir doom metal albümü. Albümlerinde genel olarak asla tarzlarını bozmuyorlar. Black Masses da bu tanıma uyan, oturaklı ve kalitesi ses yapısıyla, köklerinden vazgeçemeyen, sıkı bir çalışma.

Geleneklerine karşı gelmeyen ve her albümünde yenilikçi işler ortaya koyabilen Elecric Wizard, tekrar müziklerden çok; müziğini bir üst noktaya taşıyabilen, yenileyebilen, kopyala yapıştır mantığından uzak, eski görünen bir müzik grubu gibi fakat; bir çok yeni akım metal grubundan daha özgün müzik üreten bir topluluk.

Son albümlerinde de bunu rahatça hissedebiliyorsunuz. Tüm rock ve metal müzik dinleyicilerine tavsiyedir!

http://www.recordshopx.com/artist/electric_wizard/black_masses/

http://www.myspace.com/electricwizarddorsetdoom

http://www.metal-archives.com/band.php?id=407






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails