8 Ocak 2010 Cuma

Birds Of Prey-The Hell Preacher



* Öncelikle lafa, sözde çoktan yapmış olmam gereken 2009 yılının kaçırılmaması gereken 100 albümünden bahsederek girmek istiyorum..Evet tembellike vs. yüzünden listemi hazırlayamadım..Onun yerine güzide müzik blog sitelerinden biri olan undomondo sitesinde çıkan 20 parçalık seçkimi sizlerle paylaşmak istiyorum..20 parça da birbirinden farklı ve güzel..Umarım beğenirsiniz..


http://www.undomondo.com/2009/12/urufixx-best-of-2009/


Neyse 2009 yılının hayal kırıklıkları ilk önce Converge,sonra Coalesce oldu..Minsk'in albümü de beklediğim gibi çıkmadı..Bir önceki albümlerinin gerisinde kalmış diyebilirim..Relapse Records'un bir roadrunner records olur muyum çabalarını hissediyorum sanki..Mastodon'u kaybettikten sonra şirket kendine gelemedi..Gruplara ağırlık vermeye başladı..Gereğinden fazla albüm ve grup çıkarmaya başladı..Aklıma hayal kırıklığı olan albümler gelirse yine söylerim..Bir çok çevre tarafından ISIS yılın en iyi albümleri listelerinin hemen hemen hepsine girdi;fakat ISIS de eski albümlerine göre,düşük kalitede bir albüm yayınladı geçen sene,açıkçası ben daha iyi bir şeyler bekliyordum.Albüme diyecek bir şey diyecek halim yok..Tabii ki güzel.Sadece daha iyi olabilirdi demek istiyorum.Anlamışsınızdır beni..

Madem bir kaç gruptan ve albümden bahsettik;eski usul metalin yılmaz savaşçıları SLAYER ve son albümleri World Painted Blood'dan bahsetmeden olmaz diye düşünüyorum..SLAYER muazzam bir albümle geri döndü aramıza..Klasik metalden oldukça uzaklaşmış olduğum şu sıralar tekrar bana thrash metali,gerçek metal müziği hatırlattığı için SLAYER'a teşekkürü borç bilirim..Albüm kesinlikle satın alınmalı..Bonus bir Dvd de veriyorlar..Kapak çalışması çok güzel..Zaten bu şekilde yaparak plak şirketleri kazanabilir..Özel bir numaran yoksa,cd satmayı unutun pek sevgili plak şirketleri..Biraz hediye,kapağa önem verilmesi ve tabii güzel müzik..Bunlar olunca her albüm satabilir..Ben satın aldım sizler de;mutlaka satın almaya çalışın,albümü beğendiyseniz tabii..

* Neyse asıl konumuza geri dönelim.Yine Relapse Records tarafından çıkarılmış bir albümü tanıtmak istiyorum..Türün dinleyicileri bilirler;son yıllarda stoner-sludge,southern metal adeta hortladı.Birbiri ardına bu tarzda grup çıkıyor..Her konuda olduğu gibi iyisi var,kötüsü var bu tür gruplarında..İşte şimdi örnekler vereceğim grup iyi olanlardan..



Vokalde türün severlerinin yakından tanıyacağı Beaten Back To pure grubundan Ben Hogg var..Gitarlarda;Hail Hornet,The Mighty Nimbus,Alabama Thunder Pussy gibi gruplardan tanıdğımız Erik Larson,diğer gitarist Throttlelord grubundan Bo Leslie,bass gitarda Baroness'den Summer Welch ve davulllarda Burnt By The Sun,Discordance Axis,municipial Waste gruplardan hatırlayacağımız Dave Wittle yer alıyor..

Southern rock altyapısı üzerine,hızlı ve sert sludge riffler ekleyin..Southern stoner tarz bir groove ritm tutturun..Üstüne de motörhead tarzı vokalin daha böğürtülü olduğunu hayal edin..İşte karşınıza bu sert ve pek de tekin olmayan grup çıkacaktır..Bu son çalışmalarında oldukça iyi parçalar var..Ben yine kendi seçmiş olduğum parçaları buraya ekleyeceğim..Relapse Records'u bu konuda her zaman takdir ederim..Albümlerini lastfm'den hemen hemen her albümü tam dinlenebilir olarak yayınlıyor..İsteyen dinliyor albümden istediği parçaları ve satın almak isteyen alıyor tabii.Akıllıca bir mantık..Metal dinleyicisi sadıktır dinlediği gruplara ve elinden geldiğince sevdiği,beğendiği albümleri satın almaya çalışır..

Kısaca toparlarsak;southern metal,stoner rock,sludge-metal severlerin ihtiyaçlarını karşılayacak bir albüm sizleri bekliyor..Herkese iyi dinlemeler...

http://shop.relapse.com/store/product.aspx?ProductID=32417

http://shop.relapse.com/artist/artist.aspx?ArtistID=10177

http://www.myspace.com/birdsop

Buradan bir parça hariç hepsini tam parça olarak dinleyebilirsiniz..

http://www.last.fm/music/Birds+of+Prey/The+Hell+Preacher?setlang=en


1 yorum:

  1. açıkçası vokal dışında oldukça iyi bir grup olduğunu söylemek mümkün.ama nedense bu tür vokalleri pek sevmiyorum.aklımda hemen,yine bu sayfalar vasıtasıyla tanışmaya nail olduğum DİSBELİEF grubunun vokalisti beliriyor ve hemen onunla kıyaslıyorum.sanırım ondan beğenmeyişim.yinede gitar rifleri ve tempo oldukça iyi.yani türün iyileri tarafında koymakta haklısınız...

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails