12 Ekim 2009 Pazartesi

BLOOD CEREMONY













Black Sabbath ve 70'lerin diğer baba grupları olmasaydı,bugünkü bazı müzikler ortaya emin olun çıkmayacaktı..Bir kaç örnek vermek gerekeirse;Jimi Hendrix,Black Sabbath,Led Zeppelin,Deep Purple,Jethro Tull vs. vs. vs...Liste çok uzayabilir :)

Ben gerçek anlamda müzik dinlemeye Black Sabbath sayesinde başladım.Çok da şanslı buluyorum kendimi bu açıdan.Babamın kasetleri sayesinde başladım bu müziğe..Önce Black Sabbath,Deep Purple vs. derken ben kendi araştırmalarımla kendimi oldukça ilerlettim bu konuda..Konudan sapmayalım ve kişiselleştirmeyelim değil mi??

Bugün kısaca bahsedeceğimiz grup Blood Ceremony,70'lerden ruhen ve müzik olarak ayrılmayı gerek duymamış occult-rock,doom,stoner-doom,progressive rock müziğiyle uğraşıyorlar..Yani bildiğiniz 70'ler rock müziğini 2000'lerin sonunda icra eden satış kaygısı gütmeyen keyifli bir grup..Grupta;özellikle Black Sabbath ve Jethro Tull havası bariz hissediliyor.Bu iki grubu seviyorsanız, gruba ve müziğe yabancılık çekmeyeceğiniziden eminim..

Dün de;Mastodon grubunun progressive rock gruplarından nasıl etkilendiğinden kısaca bahsetmiştik,bugün de tekrar böyle bir grup çıktı karşımıza..Mastodon'un 70'lerin prog.rock müziğini ve ruhunu 2000'lere düzenleyen bir albüm çıkardığını söylemiştim..Bu grupta ise,bu söz konusu değil,direkt 70'ler hafif prog.rock,hard-rock,geleneksel doom metal icra ediyorlar..Sound açısından da,müzik bakımından da bildiğiniz geleneksel doom,stoner,hard-rock vs..

Bu arada,grubun vokalisti bir kadın,fena da değil..Çok çok iyi bir grup değil;fakat kendilerini dinlememizi sağlıyorlar..Bir değişiklik arıyorsanız veya en azından halen bu tarz grupların olduğunu bilmek adına bu Kanada'lı grubu deneyebilirsiniz..Ben huzurlarınızdan ayrılıp sözü gruba bırakıyorum..İyi günler..

http://www.myspace.com/bloodceremony




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails