15 Şubat 2012 Çarşamba

Aidan Baker - Variations On A Loop



Gecenin sona ermesini istemediğiniz bir durumda, şişede son kalan yudumu içmek ile içmemek arasında kalabilirsiniz. Kalan sigaralarınızı da saymışsanız eğer; anlayın ki, o da bitmek üzeredir. Bir başka, konuyla alakasız da düşüncem şudur ki: para biriktiriyorsanız eğer, asla ne kadar paranız olmuş, ne kadar birikmiş diye de bakmayın, işin büyüsü kaçar çünkü...


Kumbaradan alışkanlıktı bu benim için, ne zaman ne kadar param olduğuna baktıysam eğer, ya paramı harcadım ya da içinden bir miktar alınca biriktirilen paranın dağıldığını gördüm. Ondan sonra da para hiç biriktirmedim. Bazı şeylerin kesinlikle büyüsü olduğuna inanan biriyim... Eskiden de, her zaman gittiğim yoldan gitmeyince, şansımın yolunda gitmeyeceğini düşünürdüm; neyse ki, bu tür düşünceleri çoktan atlattım.


Fazla zırvalamadan, Aidan Baker'a geliyorum, artık kaçıncı çalışmasını çıkardı, bilemiyorum ya da sayamadım doğrusu... Bu albüm iki parçadan oluşuyor ve bandcamp üzerinden e-posta adresinizi verdikten sonra ücretsiz olarak edinebiliyorsunuz albümü...

Dinledikçe insanı derine sürükleyen, drone, ambient bir çalışma; dinlerken bir şeyler okuyabilir veya hayallere kapılabilir, geçmişi ve geleceği sorgulayabilirsiniz. Bir tür iç hesaplaşmaların da olabileceği, bir nevi; içimizdeki sessiz çığlıklardan birine örnek gösterebileceğimiz, iddiasız; ama kendinden emin bir çalışma bizlerle...



Nadja ve Aidan Baker, son beş yıl içinde çokça dinlediğim, yaratıcılık ve üretkenlik konusunda hayran kaldığım bir topluluk. Her çalışmasında, farklı tınılar yakalabildiğim bu usta müzisyenin albümünün ücretsiz olması da bir başka ayrıcalık. Herkese iyi dinlemeler.

http://brokenspineprods.bandcamp.com/album/variations-on-a-loop

http://www.discogs.com/Aidan-Baker-Variations-On-A-Loop/release/3406105





NOT: İki parçadan oluşan albüm, toplam 70 dakika uzunluğunda.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails