20 Temmuz 2010 Salı

Wolves In The Throne Room

Google türkçe sayfalarda Wolves in the throne Room grubunu arattım; karşıma hiç bir site, blog vs. çıkmadı. Ben de kısa da olsa; bir yazı ve video ekleyeyim dedim. Öyle ya da böyle bilinmesi gerek bir grup diye düşünüyorum. Grubun üç tane uzun çalar çalışması,bir tane de konser kayıtları mevcut. Konser albümlerini henüz dinlemedim. Genel olarak, konser kayıtlarından pek haz etmem. Albüm dinlemek daha hoşuma gider. Üç albümlerini de bugün uzun uzun dinledim. Grup myspace sayfalarında müzik türlerini; trance, ambient ve black metal olarak etiketlendirmiş. Bu sınıflandırmalardan black metali ben de seçiyorum kesinlikle. Ayrıca; evet, kesinlikle insanı transa sokan bir müzikleri var. Psychedelic ve ambient etkiler de yok değil. Doom metale bile dahil edebiliriz. Genel olarak black metal ica etseler de; birden çok farklı türün etkileri hissediliyor grubun müziğinde... Folk müzikten tutun da; doom, black metale kadar bir çok türün etkileşimlerini hissedebiliyorsunuz... Amerikan black metal grupları; İskandinav black metal gruplarına göre biraz farklı olabilliyorlar. Gerek imaj olarak, gerekse müzikal açıdan bakacak olursak eğer;ciddi bir farklılık söz konusu...

 Belki de; Türkiye'den kimsenin bu grup hakkında bahsetmiş olmamasının nedeni de, ülkemizde bu tarz black metalin sevilmiyor olmasından kaynaklı olabilir...

Toparlayacak olursam, ambient, psychedelic, doom, black metal, experimental gibi türleri sevenler bu grubu da beğeneceklerdir Southernlord records'dan çıkan grupların benim için ayrı önemi olduğundan Wolves in the Throne Room da bu ilgiyi hakeden ve başarılı bir grup. Kısaca tanıtmaya çalıştım. Umarım hoşunuza gider.

SON NOT:

Müzikte içsel olana bir dönüş yaşanıyor. Yakın zamanda çoğu müzikte tüm bunlar rahatlıkla hissedilebilecek; black metal grupları bile artık, shoegaze, post rock, deneysel bir müzik haline bürünebiliyorlar. Müzik kendini yeniliyor, değişiyor. Black metal müziği sevmeyenlerin bile hoşuna gidebilecek Wolves in the Throne Room'u herkese tavsiye ederim...

Grubun Two Hunters isimli albümlerinden seçtiğim iki parçayı youtube aracılığıyla paylaşmak istiyorum. iyi dinlemeler...

Posted via email from urufixx's posterous

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails