22 Nisan 2009 Çarşamba

Televizyon

Bir arkadaşım vardı.Sözüm ona,onun da bir arkadaşı varmış.Hiç mi hiç televizyon izlemezmiş..Sadece akşam saat 20:00'da dolapta duran televizyonunu çıkartır kurar haberleri izler ondan sonra tekrar dolaba tıkıverirmiş.Bu atmasyoncu eski arkadaşıma o günde inanmamıştım tabii ki..Zaten kendisi de tv. izlemediğini söylüyor ama ona gittiğimde Seda Sayan'dan tutun akşam hangiz dizi.hatta ne varsa biliyor du..

Ben bu tür yalancılardan değilim..Gerçekten hiç televizyon izlemiyorum.Ne sürekli takip ettiğim bir dizi var,ne haberleri izlerim,ne bir yarışma,ne bir tartışma,ne bir konuşma gösterisi...Her şeyi internetten takip ediyorum..Hem de fazlasıyla ve isteklerim doğrultusunda hareket etme özelliğine sahibim..

Artık sinema sanatına bile küsüm çok beğendiğim bir film olursa onu izliyorum ancak o kadar.O da gene tv.den değil yani..

Bir önceki yazımda bahsettiğim gibi,aklıma Sevin Okyay'ın eski sinema programı VE SİNEMA gelmdi..Daha sonra ise;çocukluğum da önemli yeri olan hatta ilk gençlik günlerime girdiğim zamanlarda beni yalnız bırakmamış,bugünkü müzik yelpazemde geniş katkısı olduğunu kabul edeceğim bazı müzik vs. programları geldi..Ayrıca nedendir bilinmez aklıma gelen bütün programlar Trt televizyonundandı...


Mesela örnek verecek olursam Pazartesi günleri, trt-3'de 15:00-17:00 ya da 17:00 ya da 19:00 arası ağırlık yabancı pop ve hafif rock müzik yayını yapan ''İZ DÜŞÜM'' programı.İki oldukça nazik ve kibar insanın sunduğu programı,sunucularının şekerliklerini asla unutamam..TRT İZMİR televizyonundan yapılıyordu hatırladığım kadarıyla..

Sonra trt-2'de bu sefer ilk defa Skidrow dinlediğim program ''ALBÜM''
Yıllarca vazgeçemediğimiz ''ROCKMARKET''
Her akşam o kulaklara huzur veren sesiye ''AKŞAMA DOĞRU'' programı hem de yıllarca kesintisiz bir şekilde..

Daha sonra efendime söyleyeyim;perşembe gecelerinin unutulmazı ''JAZZ ROCK''Bu efsane programda 3 çok hoş kadın tarafından ve gene İzmir televizyonundan yayını yapılıyordu.Neler neler öğrendik biz o programdan..

Sonra Jazz Rock bitti.Kızlardan bir tanesi kaldı.Gene perşembe gece yarısı başlardı program bu sefer adı değişmişti.Müzik Mozaik olmuştu..

Başka neler vardı aranızda hatırlayan var mı??Mükemmel ötesi yapımlar,insanları geliştirici,öğretici,kalteli programlardı.Bunlar yıllar önce sona erdi artık yoklar.O programları sunucuları,program yapımcılarını bulup sormak,konuşmak çok isterdim..

Neredesiniz??

Lanet olsun bu yeni televizyon düzenine.

Tamam iğrenç programlarınız devam etsin.Ama bizden,o programlardan ne istediniz??Size bir zararırımız yoktu ki??


Eskiden cinsel ilişki sahnelerini filmlerde gördüğümü gayet net hatırlıyorum.Zaten para verip izlediğimiz Digiturk de bile filmler kesiliyorsa,15 yıl önce tutti frutti ler bile verilirken artık bir öpüşme sahnesi bile girince reklam sokulan,kesilen filmler olduktan sonra..Ama ucuzluk kokan ve iğrençleşen,düzeyi en alt kesime indirgeyen,yobaz,yasaklayıcı ve seviye olarak en düşük kaliteyi veren tv.lerden ben ne umabilirim ki??

Toplum düzeyi zaten belirli bir noktada.Siz bunu iyice en alta indirirseniz.Siz değil bu alt sınıf size hakim olmaya başlar.Bu bir yerde yanlıştır ..Bir yerde doğrudur..

Bana kalırsa her ikisi de olsun.Ama toplumu tek sınıfa sokmaya çalışmayın.Bugün türkücü dizileri tutuyor diye herkesi buna yönlendirmeyin.Diğer çeşitler kalsın.Onlar da olsun.Kimsenin zevkine karışmam.Bana düşmez.Yarışma programları tutuyorsa tamam yapın yapmayın diyen yok ama diğer tür de işler de yapmanız gerekecektir..

Ama diğerlerini ve etik seviyeyi unutmayın..Trt televizyonun bile eski trt özellikle trt-2 alakası olmadığını göz önünde bulundurursak geldiğimiz değil, gerilediğimiz noktaların altını çizip üstüne uzun uzun düşünmemiz ve bunun nedenini sorgulamamız lazım.

Tek görüşün hakim olduğu bir ülke olma yolunda mı ilerliyoruz yoksa??Ben buna kendimce tv.izlemeyerek hayır demeye çalışıyorum.Ama bu yetmez..Eski kaliteyi ve çok çeşitlliği geri istiyorum..Kutuplaşma taraftarı değilim.Sadece isteyen istediğini yapsın.Sadece tek taraflı ve bu kadar para amaçlı işler yapılmasın??Kimsenin götüyle başıyla ilgilenmiyoruz.İlgileniyoruz o da sadece 5 saniye bu kadar tamam mı??

Ya devamı ne olacak??

Bizimkiler isimli sosyal tez konusu olacak ve mükemmel işlenmiş bir dizi vardı.Ama artık bu tarz şeyler de yok.Varoşları küçümsediğimden değil..Ben de Şişli,Cihangir,Levent vs.de oturmuyorum nasıl olsa ama, bu varoş egemen düzeni her tarafımızdan esir aldı.Buna bir''DUR'' demeli artık..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails