1 Kasım 2009 Pazar

The Kilimanjaro Darkjazz Ensemble-Lead Squid

Aslında bunu,Adnoiseam üzerinden sipariş ettiğim cd ler geldikten sonra yazmayı düşünüyordum..On iki gün geçti ve cd lerim halen gelmedi..Ya ben,sarhoş kafa sipariş verirken bir hatada bulundum ya da cd lerimi getiren posta şirketi vs. yüzünden elime ulaşmadı..Bu tür aksaklıklar ülkemizde yaşanabiliyor değil mi?Amazon.com'dan bile bir keresinde,sadece tek bir cd sipariş etmiştim..Hediye paketi olarak getirtmemiştim.Posta diye bağırdılar aşağıdan..Sonra ben aşağıya indim de aldım cd mi..Getiren yetkili şu şekilde bağırmıştı zili çaldıktan sonra;çalınma riski var gelirseniz iyi olur..Hediye paketi olunca ise;yukarı kadar çıkarıyorlar.Benim Kilimanjaro cd lerime de aynı şey olmuş olabilir..Ben gene de beklemekte kararlıyım pek sevgili dostlarım..Biraz daha zaman vereceğim..Cd lerim gelmezse de;bu sefer amazon.com dan sipariş edeceğim..


Bu aşırı gereksiz ve saçma bilgilerden sonra,gelelim biz Kilimanjaro Darkjazz Ensemble'nin son albümündeki ilk parçaya ve video klibe;Lead Squid albümün ilk parçası ve ilk parçadan itibaren insanı oldukça etkileyebiliyor..The Kilimanjaro Darkjazz Ensemble gibi gruplar pek bulunmuyor.Hem sen,doom jazz,dark jazz diye bir tür ortaya çıkar..Ondan sonra her albümde;farklı farklı müzikler üret.Hepsi de başarılı ve kaliteli olsun,çok zor bir iş bence..

Bu albüm ve açılış parçası için de bu dediklerim geçerli..Kilimanjaro olarak;ikinci uzun çalar albümleri oluyor bu albüm..Birazdan video klibini izleyeceğiniz parça,dark ambient,experimental,doom,jazz,dark jazz,electronic,experimental vs. türlerin hepsini kapsıyor..Tam dokuz dakika süren bu açılış parçası dinleyeni sıkmadığı gibi,oldukça keyif de veriyor..Oldukça karanlık bir açılış parçası seçmişler..Diğer parçaları yorumlamayacağım;onlar daha sonra :)

Karanlık girip,bir ara ümit vermeye başlarken parça aniden gene elektronik altyapılarla birden karanlık yüzüne geri dönüveriyor..Dokuz dakika olmasına rağmen hiç sıkmıyor..Parçanın değişken bir yapısı var..Bazen duraksıyor,sonra kendine geliyor..Yavaşlıyor,müzik kesiliyor,birden giriveriyor ve insanı afallatıyor..Trompet ve elektronik unsurları muazzam diyebilirim..Vokale de ağırlık verilmiş bu parça ve albümde;onu da belirtmek gerek..Parça sonlara doğru agresifleşiyor..Son iki dakikasındaki müzik bence muhteşem..Yedi dakika boyunca sakin ve kendinden emin ilerleyip,sonra bomba gibi patlıyor parça resmen..

Başından,sonuna kadar övgüyü hak eden bir çalışma bence..Albümdeki en karanlık parçalardan biri bu açılış parçası Lead Squid,dikkatle dinleyin ve izleyin..

The Kilimanjaro Darkjazz Ensemble şaşırtmaya devam ediyor.Daha önce de söylemiştim..Müziğin çehresi değişiyor..Kilimanjaro on yıl sonraki müziğin mimarı benim için..Her şey çok değişecek..Taklitleri çok çıkacak;fakat The Kilimanjaro Darkjazz Ensemble orijinal kalmaya devam edecek.Üretken müzisyenlerin bir araya gelip oluşturdukları mükemmel bir çalışma sizlerle..Çok boş konuştum galiba :)))



The Kilimanjaro Darkjazz Ensemble "Lead Squid" from TheKilimanjaroDarkjazzEnsemble on Vimeo.



The Kilimanjaro Darkjazz Ensemble "Here Be Dragons" trailer from Ad Noiseam on Vimeo.



The Kilimanjaro Darkjazz Ensemble "Here Be Dragons" Teaser from TheKilimanjaroDarkjazzEnsemble on Vimeo.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails