30 Ağustos 2008 Cumartesi

Film ve kitap uyarlamaları






Yıllar önce David Cronenberg'in CRASH adlı başyapıtını izledikten sonra okuduğum sinema dergilerinden aslında bu filmin 1973 yılına ait bilimkurgu romanları yazan J.G.Ballard'a ait olduğunu öğrendim.Hemen gidip kitabı da edindim..Zaten okuduğum dergide kitap tanıtımlarında yer alıyordu..Çok beğenmiştim.İnsanlar önce kitapları okur sonra film uyarlaması izlerler ve genelde beğenmezeler..Bende de tam tersi oldu..Aslında her ikisini de beğenmiş oldum...
En son da Tunç Okan 5 yıl boyunca zorluklarla yönettiği,İlyas Salman'ın müthiş bir oyunculuk gerçekleştirdiği SARCI MERCEDES adlı filmin Adalet Ağaoğlu'na ait FİKRİMİN İNCE GÜLÜ adlı romanını buldum.Aldıktan yaklaşık 6 ay sonra okumaya tam olarak karar verdim..Başladım ve güzel gidiyor..Tavsiye ederim.Filmi de izleyin kitabı da okuyun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails