18 Kasım 2007 Pazar

EFES BLUES FESTIVAL 18

Her sene tekrarlayaraktan; bu sene gideceğim,bu sene gideceğim diyordum..Sanırım içimde tam bir istek yokmuş.Blues müziği son bir senedir daha iyi takip etmem,daha çok dinlemem, bu sefer gerçekten istediğimden emin olduğum bu yıl ilk defa festivale gideceğim..
Aslında bu sene kesinlikle giderim dememin ilk nedeni Bernard Allison dır..
Itunes'un blues radyolarından herhangi birini dinliyordum..Uzunca bir süre dinlemiştim..Bir ara bir şarkı başladı,girişi çok hoşuma gitmişti..Hemen ufak not kağıtlarıma yazdım..Biraz sonra ise;hazır itunes programı açıkken belki vardır diyerekten arama yaptım ve buldum Bernard Allison'ı..Itunes blues radyolarından birinde dinlediğim şarkısı ise BAD LOVE idi..30 ar saniye de olsa şarkıları dinlemek yetmişti..Hemen albümlerini edinmye çalıştım..Bir kaçını buldum.Muazzam kalitede hemen hemen her albümü biraz daha farklı bazen,sert rock blues,bazen funk,bazen de sakin blues takılan bu şahane gitar vokale hayran kalmıştım kısa süre içerisinde..
Ve bu adam EFES PILSEN BLUES FESTIVAL 18 de ülkemizi ziyaret ediyor.Tam 20 şehrimizde konser verecekler..Kusura bakmayın diğer Blues sanatçılarıyla ilgili pek bir bilgim yok o yüzden fazla yorum yapamayacağım..Araştırmalarıma başladım ama..
Fiyatları da gayet uygun olan bu gerçek müzik şölenine herkes gitsin.Rock-blues neymiş görsünler..Ben bir kaç kişi çağırdım,sonuçta zevkli bir festival-konser olacak ama herkes ık-mık yaptı..Aman kendileri bilirler..Lütfi Kırdar'ın ve tüm Türkiye de konser verdikleri mekanlarının dolup taşacağından adım gibi eminim..HAtta tahminimce İstanbul dışı seyirci,dinleyici daha çok rağbet gösterecektir bu da şüphesiz..Müziğe, gerçek müziğe aç Anadolu ve diğer bölgelirimizde ki gençler,öğrenciler,çalışanlar,sağlam müzik dinleyicileri bu konserleri boş geçmeyecektir..! Bizim İstanbul daki götü kalkıklar gibi yapmazlar umarım..İşin kötü tarafı(bence tabii bizim burada da gerçi gidince göreceğim ama tahmin edebiliyorum)gerçek blues cuların,rockerların,öğrencilerin,genç ve her zaman genç hissedecek insanlarımızn yerine çoğunluk olarak zengin kodaman tiplerin mekanı işgal edeceğinden eminim...Ne yapalım gelsinler..Onlar için şu bu gelmiş önemli değil ki zaten..Bir konser olsun,lafta etkinlik olsun,gösteri olsun kaçırmazlar..
Neyse gerekli bilgi için bazı siteleri vermek istiyorum.Dediğim gibi ilgisiz kalmayalım.Bu adamlar yaşını başını almış,hayatını sadece blues müziğe vermiş,geçimini buradan kazanan gerçek müzik savaşçıları..Sağolun görüşmek üzere..


http://www.efesblues.com/
http://www.bernardallison.com/
http://www.myspace.com/bernardallisongroup
http://www.biletix.com
http://www.johnprimerblues.com/


JOHN PRIMER- SLIDE


JOHN PRIMER-LIVE



BERNARD ALLISON-TOO COOL


BERNARD ALLISON-VOODOO CHILE

Adolphus Bell en La Plata.Argentina

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails