23 Ekim 2007 Salı

Türkiye'de ki yeni gelişen müzik akımı...

Gene biraz öfke ve isyan dolu bir yazı bozması olacak sanırım...Nereden başlasam diye düşünürken içtiğim viskinin sayesinde aklıma geldi..
Hım... Tamam Fear Factory'den başlıyoruz...Ne alaka demeyin okursannız bazı şeyleri anlamış olursunuz..Hatta okuyan biraz genç arkadaşlarımız varsa bazı olayları daha iyi kavrayacaklardır.Bu ülkenin insanı biraz acayip sevgili dostlarım..Biraz kişiliksiz insanlar çoğunlukta olduğu için, ya da şöyle diyelim 20 yaşını geçmesine rağmen halen kişilik sorunları yaşayan,kişiliğini bulamayan ve halende arayış içersindeki insanlarımız oldukça çoğunluktadır..








Ben ve değerli bir dostum bundan 8-9 sene önce çeşitli mekanlara gider,takılır,içki içip,insanlarla sohbet eder etrafı gözlemlerdik...Fear Factory o zamanlar 95 de Demanufacture ile patlamış Obsolete(1998) ise yeni çıkmıştı..Basitçe o zamanlar Fear factory dinliyoruz dediğimiz zaman rocker bokur,metalci,metal dinleyicisi olan kişilerin çoğu bize ne oldu lan technomu dinliyorsunuz diyen insanlardı..Aranızda gidenler varsa hatırlar..Kreator-Samael konserinde Samael i yuhalamış bu zavallı insanlar şu anda dediğim grupları olmasa bile o tarzda bir çok grubu dinliyor ve benimsiyor..İnanılmaz at gözlüklü bu arkadaşlar nasıl olduysa bu tarz müziklere yöneldiler..Belkide gittikleri mekanlarda asıldıkları karılara daha iyi yazabilmek için yapıyorlardır..Asıl sorun şu:Türkiye her şeyde olduğu gibi teknolojiyi,bazı moda akımlarını en az 10 sene geriden takip ediyor..İnsanlarımızın bazı yerlerde beyni basmadığından dolayı biraz geç algılayabiliyorlar..Başka şekilde düşünücek olursak teknolojide modası geçmiş ürünleri bize kakaladılar.Bizimkilerin önüne yeni bir şey koydunmu,bu son moda deyince her şeyi alır..Örneğin;VCD halen ülkemizde üretilen,satılan bir ürün..Modası yurtdışında 10 sene bitmiş bir şey hala bizde satabiliyor...
Müzik sektöründe de bu böyle oldu.10 sene önce internet bu kadar yaygın değilken bir haberdiler dünyadan,müzik haberlerinden..Adsl in de gelmesiyle işler değişti..Filmler internetten indiriliyor,her çeşit müzik dinlenebiliyor yeni yeni değişik tarzları dinliyor ve öğreniyorlardı.Sinema siteleri karıştırılıp yeni filmler hatta çıkmamış yakında çıkacak filmler hakkında bilgi sahibi olunuyor,hatta indirilip izlenebiliyordu..Bir yerde dergiye para vermeyen,kitabı ödünç isteyip hacılayan,sinemaya gitmeyen(para vermek istemeyen)vs. vs. insanlar için müthiş bir olay internet..Ama bu insanların içindeki o dar görüşü kaldırmadı tabii ki..Önemli olan bakış açılarının değişmesidir..Çok kitap okumuş,bilmem ne üniversitesini bitirmiş falanca bir insan vardır.Ama o kadar vizyonu dardır ki?İnanamazsınız.İnternet,gelişen yeni teknoloji,cep telefonları var artık.Ama telefonla konuşmasını bile bilmeyen,kapatılması gereken yerde kapatmayan.Kapatırmısınız dediklerinde neden kapatacakmışım ki diyecek kadar kaba ve küstah insanlar var ne yazık ki!!!

Geçtiğimiz bir kaç gün içinde yaşadığım bir olayı paylaşmak istiyorum,
Kardeşimle trene bindik bir şeyler almak için Bakırköy'e gidecektik..Tren Bakırköy istasyonuna yaklaştı ve durdu haliyle.Kapılar açıldı inmeye çalışırken,insanların inecek yolcuların inmeden binmeye çalıştıklarını gördüm.İşin garip tarafı kimse sesini çıkarmıyordu.Kim daha güçlüyse o geçiyor,iniyor ya da biniyordu..Ben inmeye hazırlanırken genç bir arkadışmız beni görmesine rağmen itekleyerek içeriye girmeye çalıştı..Benimde tepem atıı.Dur dur dur!!!Dedim ve çocuğu itekleyrek kapının dışına çıkarttım..Çocuk önce ağbi dedi ne yapıyorsun yani ben ne yaptım ki?Beni neden dışarı çıkarttın edasıyla..Bende inecek yolcular inmeden binemezsin.Bunu bilmiyormusun dedim??Arka tarafta ise insanlar garip garip bana bakıyorlardı,sanki suçu işleyen benmişim ve çok kötü bir şey yapmışım gibi..Küfür ederek indik,yürüdük ve uzaklaştık..Örnekler çok ki aslında.hepimizin gündelik hayat içerisinde yaşadığımız olaylar,terbiyesizlikler,saygısılıklar..........

Gene uçup gitmişim başka konulara:)))Yeni gençler biraz daha şanslı müzik konusunda daha çok seçenekleri var.Daha fazla mekan var,daha fazla konser oluyor.Dergiler,internet siteleri....10 sene önceki at gözlüklülere benzemiyorlar..O yaznın aslını bulsam direk aynısını yazardım buraya aslında..Hatırladığım kadarıyla ŞEBEK dergisinin 98 tarihli sayılarıdan biridir..Bir arkadaş mektup yolamış.Okur panosu gibi bir bölüme.Şöyle demiş;Machine Head,Konkhra dinleyipte kendini sert sana dallamalara..........Gerisini hatırlayamıyorum.. Konkhra ve Machine head de sataşmasının nedeni yeni bir tür yaratmış olmaları,aşırı sert soundları arkadaşımızı çok rahatsız etmiş.Bak sen yahu işe?? 98 yılında dinleyiciler böyleydi işte..Ovv tam yazımı sonlandıracaktım ki aklıma bir şey geldi..Şebek dergisinde hatırladığım kadarıyla (at gözlüklüler topluluğuydu resmen zaten ya!!Bizde başka bir bok diye alıyorduk işte..)Overkill yeni bir albüm yayınladı mesela yazı yazılmıyordu OVERKILL hakkında çünkü; OVERKILL tarzını değiştirmişti,davayı satmıştı...Yıllar yılı METALLICA,SEPULTURA,SLAYER sattılar yeni müzik dünyasına yenildiler diyen bu kişiler artık etkin değil ona seviniyorum...Tartışma platformları arttı hele şükür..Kim ne isterse onu dinliyor,öğrenmek istediğini öğreniyor bu kadar basittir zaten...Gereksiz,konuşmaktan aciz,bilgisiz insanlar halen bu piyasada mı?..Evet halen böyleleri var tabi..Herkesin bir zamanı var derler..Onlarında vardır elbet..Sonsuza dek böyle gidecek değil ya....Çeşitlilik çok önemli ve şu an bu var artık...

MACHINE HEAD-OLD(1994)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails