28 Eylül 2012 Cuma

The Kilimanjaro Darkjazz Ensemble - Patra

10 Ekim 2012'de ülkemizde de konser verecek olan, son yılların en ilgi çeken ve kendine has işler kotaran The Kilimanjaro Darkjazz Ensemble'den bir uyarlama çalışmasını burada paylaşmak istiyorum. Ayrıca, TKDE ile ilgili konser öncesinde kapsamlı bir yazıyı da, yine burada paylaşmayı düşünüyorum. 1979'da kurulmuş ancak ilk albümlerini 1984 yılında yayınlayabilmiş bir topluluk Saint Vitus, Black Sabbath ekolünden gelen grup, geçtiğimiz aylarda tekrar birleşme kararı alıp, tam on yedi yıl sonra yeni bir albüm piyasaya sürdü. Oldukça olumlu tepkiler alan bu çalışmadan sonra, grup son hızla konserlere ve turneye devam ediyor. Son yıllarda popülaritesi artan 'doom' müzik türünün önemli temsilcilerinden biri olan Saint Vitus grubunun 1990 yılında çıkarmış oldukları beşinci albümleri (adı da beş)V'den Patra isimli parçaya, The Kilimanjaro Darkjazz Ensemble öyle güzel bir yorum getirmiş ki, kelimelerle anlatmak oldukça güç. Açıkçası, ben orijinalinden bile daha çok seviyorum. Defalarca dinlesem de, asla sıkılmıyorum. Trombon ve çellonun katkısıyla klasik bir doom parçası nasıl dark / doom jazz müziğe dönüştürülür ve geniş kitlelere sevdirilebilir; sorunun yanıtı, aşağıda.

Önce parçanın orijinali: Saint Vitus - Petra

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails