22 Nisan 2009 Çarşamba

J.G. BALLARD (15 Kasım 1930 - 19 Nisan 2009)

















Yıl yanlış hatırlamıyorsam 1997'di.O zamanlar 14 yaşında küçük bir çocuktum bir takım şeyleri merak ediyor,daha çok dışlanmış olana,aykırı ve asi tarafı seçene,korku filmlerine,ruh halim bozuk bir çocuk olduğum için,belirli psikolojik gerilim filmlerine,değişik müziklere başladığım araştırmak,öğrenmek istediğim zamanlar.Radikal gazetesi çıkalı ne kadar olmuştu bilemeyeceğim.Uzun zamandır da alıp okumadım zaten..O sıralar her gün alır okurdum.Geceleri de eğer paralı kanallarda değilse tabii..Film eleştirilerini özellikle ve dikkatle inceleyip gözden geçirir,geceleyin ya da akşam hangi filmi izleyeceğimi seçerdim..Sanırım o zaman da film eleştirileri vs. film tavsiyelerini Sevin Okyay yapıyor olabilirdi.Net olarak bilemeyeceğim..Kusuruma bakmayın..Sevin Okyay'ı o zamanlar artı olarak zaten trt-2 de perşembe akşam üstleri hatırladığım kadarıyla ''VE SİNEMA'' isimlisinema programı aracılığıyla da takip ediyordum zaten..O programıda çok beğenirdim.

Neyse,bir c.tesi günü Radikal gazetesini aldım okuyorum.Arka sayfalara doğru geldim.Filmlere bakıyorum gece yayınlanacaklara yani..Bir film gördüm ve konusunu okumaya başladım..Oldukça etkilemişti beni.İlgimi çekti anlayacağınız..Ayrıca başrol oyuncusunun normalin üstünde bir performans sergilediğinden de bahsediyordu yazı..Merakım giderek artmıştı.O güne kadar ne yönetmeni,ne de başrol oyuncusunu hiç duymamıştım.İzin verin de 14 yaşımda da bilmeyeyim artık..İşte David Cronenberg ve Jeremy Irons hayatıma o gün girdiler ve çıkacaklarını hiç zannetmiyorum..

O gece izlediğim hayatımdaki ilk DAVID CRONENBERG filmi olan ''ÖLÜ İKİZLER''i izledikten sonra çarpılmıştım adeta.Filmi tekrar vermeleri için bekledim,ettim durdum.O zamanlar yazmış odluğum günlüğe saydığım günleri yazdım..Bekledim.Bir ara tekrar verdiler.İkinci izleyiş de daha fazla anlamak için uğraştım,merakla izledim ve daha çok beğenmiş,anlamış,tanımış oldum bu benim için çok öenmli olan filmi..Ondan sonra filmi yıllar boyunca izleme fırsatına erişemedim..Ta ki;geçen sene Dvd.sini alana kadar.

Filmi izlediğim tarih 1997'di..Şansa bakın ki,David Cronenberg yeni olay yaratan filmini çekmiş.Ne kadar sonra bilemeyeceğim ama,Cronenberg'in Ölü İkizlerinden sonra benim için ikinci filmini hemen o sıralarda sinema da izleme şansına eriştim..Filmin adı CRASH(ÇARPIŞMA) idi..Bu filmde ise yönetmene vuruldum küçük bir çocuk olmama rağmen filmdeki atmosfere bayılmıştım.Genellikle karanlık bir hava,uyumlu müzikler.müthiş bir senaryo,doğa üstü oyunculuk,yakalaması zor bir ambiyans,hepsi bu filmin içinde vardı..Beni benden alan bir ikinci Cronenberg filmi olmuştu..

O sıralar şimdiki 14-15 yaşındaki çocuklara benzemediğim için, o yılları hatırlayanlar olacaktır zaten..NEGATİF dergisi vardı.Çok keyifle okurdum.Orada CRASH
filmiyle ilgili bir takım yazılar ayrıca J.G.Ballard'ın aynı isimli kitabından bahsediliyordu..İlgiyle okudum.Bir koşuda kitabı almaya gittim.Kitabı da zevkle okudum.J.G. BALLARD ile de tanışmam bu sayede oldu.. Diğer kitaplarını okumadım ama Çarpışma bile bana yetmişti doğrusu.Zaten Crash filminin senaryosunu ikisi birlikte hazırlayıp yazmışlar..Ayrıca film aslında 1996 yapımı,roman ise 1973'de yazılmış.Müthiş bir hayal gücü,müthiş bir beyindi anlayacağınız...

Evet J.G. BALLARD bundan bir kaç gün önce prostat kanseri yüzünden aramızdan ayrıldı..Üzüldüm ne diyeyim..Araştırmanızı,okumanızı diğer film uyarlamalarını da izlemenizi tavsiye ederim.Steven Spielberg'in Güneş İmparatorluğu olabilir mesela..İyi günler..Her şey istediğiniz gibi olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails